آموزش سامانه سیوا

در این پست قصد داریم آموزش استفاده از سامانه سیوا را برای شهروندان محترم تشریح نماییم. در ابتدا این نکته را در نظر داشته باشید که سامانه سیوا تنها یکی از مجموعه سامانه های ارائه شده توسط شهرداری سمنان برای بهره مندی شهروندان می باشد.

برای استفاده از هر سامانه اینترنتی توسط شهرندان لازم است تا شهرداری نسبت به احراز هویت شهروند اقدام نموده تا بتواند به شهروند خدمت ارائه نماید که برای تحقق این موضوع لازم است شهروند برای درخواست هر خدمت اطلاعات هویتی خود را وارد نماید. با توجه به تعدد سامانه های موجود و جهت آسان نمودن استفاده از خدمات برای شهروندان، شهرداری سمنان سامانه ای را با نام سمنانِ من ایجاد نموده تا هر یک از شهروندان بتوانند در آن برای خود حساب کاربری ایجاد نمایند و برای استفاده از سامانه های مختلف نظیر سیوا، 137 و یا خدمات الکترونیکی و ثبت درخواست نیازی به ثبت نام مجدد و ورود اطلاعات هویتی خود نداشته باشند.

استفاده از سامانه حساب شهروندی سمنانِ من علاوه بر آسان نمودن بهره مندی از خدمات الکترونیک شهرداری، باعث ایجاد یکپارچگی و افزایش قابلیت پیگیری خدمات الکترونیکی شهروندان نیز می شود.

حالا با توجه به توضیحات بیان شده به آموزش نحوه ثبت نام و استفاده از سامانه سیوا می پردازیم:

1- برای استفاده از سامانه سیوا ابتدا لازم است برای خود حساب شهروندی ایجاد نماییم. برای اینکار وارد سامانه سمنانِ من به آدرس my.semnan.ir می شویم و مطابق تصویر بر روی لینک ثبت نام کلیک می نماییم.

 

2- در این قسمت شماره موبایل خود را وارد نمایید و پس از کلیک بر روی دکمه تایید، منتظر دریافت کد تایید در موبایل خود باشید.

 

3- پس از دریافت کد تایید مطابق تصویر آن را در کادر مربوطه وارد نمایید و بر روی دکمه تایید کلیک نمایید.

 

4- حالا می توانید وارد فرم ثبت نام شوید و اطلاعات شناسایی هویتی خود را وارد نمایید. پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز در فرم ثبت نام و کلیک بر روی دکمه ثبت نام عضویت شما تکمیل می گردد.

 

حالا شما دارای حساب الکترونیکی شهروندی هستید و می توانید از سامانه سیوا استفاده نمایید. برای استفاده از سامانه سیوا به آدرس siva.semnan.ir مراجعه نمایید و مطابق مراحل زیر از سامانه استفاده نمایید:

1- پس از مراجعه به سامانه مطابق با تصویر زیر بر روی دکمه "ورود/ثبت نام" کلیک نمایید.

 

2- برای ورود از کد ملی خود و کلمه ی عبوری که هنگام ثبت نام در سامانه سمنانِ من تعیین نموده اید استفاده نمایید.

 

3- پس از ورود به پنل کاربری خود مطابق با تصویر زیر بر روی دکمه "ثبت درخواست جدید" کلیک نمایید.

 

4- پس از باز شدن صفحه ثبت نام جدید می توانید نوع و وزن پسماندهای خود را انتخاب کرده و تاریخ و زمان مراجعه را تعیین نمایید. همچنین می توانید آدرس محل تحویل پسماند را وارد نمایید.

 

پس از فشردن دکمه "ثبت" درخواست شما برای ما ارسال می گردد و سفیران بازیافت طبق زمانبندی تعیین شده به شما مراجعه خواهند نمود.

 

از اینکه با استفاده از سامانه سیوا به چرخه بازیافت طلاهای کثیف شهر و حفظ محیط زیست کمک می کنید از شما سپاسگزاریم.

دیدگاه شما چیست؟